Koruma

Uzungöl Yerleşmesi ve Sürdürülebilir Turizm      Bu yazıda Doğu Karadeniz’in tarihi ve kültürel mirası ve önemli turizm merkezlerinden biri olan Uzungöl bağlamında koruma ve sürdürülebilir t

Korumada Psikolojik Boyut      Bu makale, toplumsal olduğu kadar psikolojik bir varlık da olan insanı, toplumsalla bireyselin arakesitindeki konumu bağlamında irdelemeyi ve o temel üzerinde

Kılıçoğlu Sineması’nın Geleceği      T. Gül Köksal  Tarihi Kılıçoğlu Sineması’nın yıkımı niyeti yönündeki ilk bilgilenmem, Kılıçoğlu İnisiyatifi tarafından edindiğim bir e-posta ile oldu.

Kılıçoğlu’nu Yıkmak, Hafızayı Silmek: Alışveriş Merkezini Modern’e Yeğlemek      Negri ve Hardt, İmparatorluk’ta dile getirdikleri, artık bir dışarısının kalmadığı, kentlerin üzeri örtülü me

Guggenheim New York Bir Modern Mimarlık Başyapıtının Restorasyonu Üzerine      Solomon R. Guggenheim Müzesi, New York (fotoğraf: David Heald © The Solomon R. Guggenheim Foundation, New York

Kamunun Eski Eser İhaleleri ve Uygulama Aksaklıkları: İki İstanbul Örneği Restorasyon sonrasında Kıztaşı. Son yıllarda eski eser restorasyonları için kamu geniş kaynaklar harcıyor. Ço

Hatırlayan Var mı? Kazlıçeşme Diye Bir “Yer” Vardı Şimdi Bir Çöl Var Yerinde Bir zamanlar Yedikule’nin dışında Kazlıçeşme adlı bir semt ve orada da İstanbul’un tarihi 15. yüzyıla dek uza

Kırsal Mimari Mirasın Turizm Amaçlı Kullanımı: İspir, Sırakonaklar Turizm ve restorasyon etkinliklerini bütünleştirme yönünde bir deneme. Turistik gelir beklentisini vernaküler mimarlığın

Modern Kentin Sokakları ve Gezginleri: Arkadlar ve Flâneur Pierre Bonnard, “Quelques aspects de la vie de Paris”, 5. Yaprak: “Boulevard”, dört renkli litografi, 17x43 cm (Städtische Galeri

Bir Tokyo Mektubu Yıldız Salman, Tokyo’ya yapılan akademik amaçlı bir geziden gündelik yaşam enstantaneleri sunuyor. Dünyanın en büyük metropolünden çarpıcı ve yer yer “hayretlere seza haya

Cadde/Sokak Modern Mimarlığın Le Corbusier, Wright gibi öncü adları cadde ve sokak gibi kavramlarla ilgili gözükmezler. Onlar için aslolan trafik ve ulaştırmadır. Ne Le Corbusier’nin “3

Saul Leiter’ın Gördüğü Cadde Saul Leiter, “Postacılar”, 1952, 14x11 in. (© Saul Leiter / Howard Greenberg Gallery, New York’un izniyle). Saul Leiter, “Bekleyen Kadın”, 1958, 14x11 in. (

<< 1 2 >> 
© 2017 Tüm hakları saklıdır.
Matbaacılar Sitesi No:115 Bağcılar, İstanbul
iletişim
Boyut Pedia Kategoriler