Mediapolis Popular Culture and the City

Yayın tarihi: 28.05.2007

Mediapolis Popular Culture and the City

 

Alex de Jong, Marc Schuilenburg

010 Publishers, Rotterdam, 2006, 232 s.

 

Popüler medyada yer alan kentsel mekan temsilleri, coğrafi bir belirlenim olmanın ötesinde dini ve siyasi bir birlikteliğin (omonoia [Yun.], concordia [Lat.]) ifadesi olan polis’in günümüz dünyasında taşıdığı anlamı sorgulamak açısından eşsiz bir imkan sunuyor. Kentsel gerçekliğin görsel alanda ne şekilde temsil edildiği sorusu bir yana, bu temsiller yoluyla ortaya çıkan “sanal kentselliğin” gerçeklik algımızda yol açtığı dönüşümler çok daha önemli bir mesele olarak karşımıza çıkıyor. Sözgelimi, America’s Army ya da Full Spectrum Warrior gibi bilgisayar oyunları, giderek militerleşen bir toplumun yansıması olarak kontrol ve disipline dayalı bir kentsel yaşam profili çizerken, aynı zamanda otorite bağımlısı bir “güvenlik kültürü”nün de yaygınlaşmasına ön ayak oluyor. Teknolojik, politik, kültürel, ekonomik ve askeri alanlarda yaşanan değişimlerle birlikte kent kavramının popüler kültür içerisinde uğradığı anlam kaymalarını görsellik, etkileşim, bağlanırlık ve multimedya olmak üzere 4 ana kavram çerçevesinde inceleyen Mediapolis, İtalyan fütürist Antonio Sant’Elia’nın 1914’te söylediği sözün ne kadar doğru olduğunu bir kez daha kanıtlıyor: “Her nesil kendi kentini inşa etmek zorundadır.”

 

Yayın » Konu Başlıkları

© 2019 Tüm hakları saklıdır.
Matbaacılar Sitesi No:115 Bağcılar, İstanbul
iletişim
Boyut Pedia Kategoriler