Cafés and Bars The Architecture of Public Display

Yayın tarihi: 14.12.2007

Cafés and Bars The Architecture of Public Display

    

Christoph Grafe, Franziska Bollerey (Editörler)

Routledge, Oxon, 2007, 214 s.

 

 

Modern metropolün varettiği yapılar içerisinde kafeler yazarlar, sanatçılar, akademisyenler ve gazeteciler için her daim bir cazibe merkezi oluşturmuştur. Müphem duvarları arasında yeri geldiğinde sanatların icra edildiği, yeri geldiğinde devrimlerin alevlendiği bu ömür törpüsü mekanlar, modern kent mitinin kalbinde ayrı bir yere sahiptir. “İç Mimarlık” dizisinin bu ikinci kitabında, kamusallığın farklı kültürel ve coğrafi bağlamlarda zuhur ettiği kentsel artifaktlar olarak kafe ve barlar ele alınıyor. Kitapta dizi editörü Christoph Grafe (TU Delft Mimari Tasarım/İç Mimarlık), Franziska Bollerey (TU Delft Mimarlık ve Kent Planlaması Tarihi) ve Hermann Czech (mimar, Viyana)’in açıklayıcı yazılarını farklı dönem ve yerlerden örnek incelemeleri takip ediyor: Caffè Pedrocchi (Padua, 1826-31), Café Riche/Café de la Paix (1804/1894 ve 1863), Café Central (Viyana, 1875), Café Bauer (Berlin, 1878), The Philharmonic Hotel (Liverpool, 1898-1900), Café Américain (Amsterdam, 1902), The Willow Tea Rooms (Glasgow, 1904), American Bar - Kärntnerbar (Viyana, 1907-8), Café Worpswede (Worpswede, 1924-25), Hotel-Café Avion (Brno, 1927-28), Bar Craja (Milan, 1930), La Maison du Café (Paris, 1933), Seagram Executive Bar (New York, 1936), Coco Tree Bar (Los Angeles, 1933), Café Kranzler (Berlin, 1958), Splügen Bräu (Milan, 1960), Niban Kan (Tokyo, 1970), Café Costes (Paris, 1984), Zsa Zsa (Barcelona, 1988), MAK Café (Viyana, 1993), Schutzenberger (Strasbourg, 1999).

Yayın » Konu Başlıkları

© 2019 Tüm hakları saklıdır.
Matbaacılar Sitesi No:115 Bağcılar, İstanbul
iletişim
Boyut Pedia Kategoriler