Tarihi dokuda modern bir duruş

Yayın tarihi: 24.12.2008
Tarihi dokuda modern bir duruş

Tarihi dokuda modern bir duruş
İstanbul’un mutena Cihangir semtinin çağdaş tasarım ve trendlere açılan yepyeni yüzünü yansıtan ve bu özel semtteki ilk butik otel olma özelliğini taşıyan WITT İstanbul Suites, Taksim’e yürüyüş mesafesindeki konumu ve sürprizli detaylardan beslenen sıradışı tarzıyla benzerlerinden ayrılıyor.


Tasarımda konuklara yeni ufuklar açmasını sağlayacak, yaşam standardı yüksek şık ve yaratıcı bir mekan yaratma düşüncesinden hareketle yola çıkılmış.

Binanın mimari yapısından gelen düz hatların yarattığı sertliği kırmak için hem lobide hem de odalarda lazer kesimle oluşturulmuş desenler sıkça kullanılmış. Ortama yeni bir vizyon katan bu öğeler adeta birer yeni katman oluşturmuş.
Kişiye özel hizmetleri ile konuklarına ev konforunu vadeden WITT İstanbul’un ayrıcalığı otele girildiği andan itibaren hissediliyor. Fonksiyonellik ve şıklığı bir araya getiren 15 odasıyla otel, konuklarına uzun süreli konaklamalarda bile yabancılık çekmeyecekleri biçimde “yuva” atmosferini otel konforunda yaşatıyor.Özellikle işadamları ve uzun süreli kalacak misafirlerin beklentilerine cevap verebilecek biçimde tasarlanan 8 katlı otelin 60 metrekarelik odalarında, konuklarına modem bağlantısı sayesinde 24 saat kesintisiz internet erişimi ve laptop için kasa, ücretsiz otopark, otelin her yerinde çeken telsiz telefon, alışveriş listesi temini ve ücretsiz günlük gazete gibi birçok hizmet sunuluyor. Mimarisi ve tasarımındaki ayrıntılarıyla göz dolduran WITT İstanbul, tefrişini oluşturan mobilya, donanım ve objelerin her detayında göze çarpan ince zevk ve sofistike dizayn yaklaşımıyla tasarlanmış. Bu tasarımın ortaya çıkmasında Wallpaper tarafından dünyanın en iyi genç tasarımcıları arasında gösterilen Autoban’ın imzası bulunuyor.



Lobi ve diğer iç mekanlar, otelin bulunduğu bölgedeki yaşam ve kültürü devam ettiren, hissettiren ve sosyalleşmeye müsait bir atmosfer düşünülerek yaratılmış. Kırık beyaz, fildişi, bej ve grinin tonlarının kullanıldığı dekorasyonda aynı mekanı birbiriyle uyumlu şekilde paylaşan ve tüm bu fonksiyonları en iyi şekilde yerine getiren özel tasarımlar yerleştirilmiş.
1970’li yıllarda inşa edilmiş olup, özel bir mimari kimlik taşımayan binanın yeniden hayat bulmasını sağlayan Autoban WITT İstanbul’u, gerek dış cephesi gerekse odalarıyla bütünsel bir konsept içinde ele alarak ve temelde modernist anlayışı koruyarak, bulunduğu tarihi dokudaki önemli yapıların karakteristik özelliklerinden esinlenerek tasarlamış. Tasarımda konuklara yeni ufuklar açmasını sağlayacak, yaşam standardı yüksek şık ve yaratıcı bir mekan yaratma düşüncesinden hareketle yola çıkılmış. Lobi ve diğer iç mekanlar, otelin bulunduğu bölgedeki yaşam ve kültürü devam ettiren, hissettiren ve sosyalleşmeye müsait bir atmosfer düşünülerek yaratılmış. Kırık beyaz, fildişi, bej ve grinin tonlarının kullanıldığı otelin dekorasyonunda aynı mekanı birbiriyle uyumlu şekilde paylaşan ve tüm bu fonksiyonları en iyi şekilde yerine getiren özel tasarımlar yerleştirilmiş. Alışıldık kurguyu farklılaştıran detayların eklenmiş olması da, WITT İstanbul’u ayrıcalıklı kılan özelliklerden biri olarak öne çıkıyor.

Orijinal yapıya yepyeni bir kimlik kazandıran Autoban’ın genel ve WITT İstanbul özelindeki tasarım yaklaşımları konusunda sözü tasarımcıları Seyhan Özdemir ve Sefer Çağlar’a bırakıyoruz:  “Otelin tasarımını yaparken öncelikle binanın bulunduğu bölgenin karakteristik özelliklerini analiz ederek başladık. Söz konusu bir butik otel olduğu için otelin bulunduğu cadde ve semtin özellikleri, binanın bakış açıları ilk çıkış noktamız oldu. Bina ilk satın alındığında orijinal yapısı 1970 ve 1980'lerde yapılmış, özel bir mimari kimlik taşımayan, ofis kullanımına yönelik bir haldeydi. Binanın tamamı gözden geçirilerek, öncelikle strüktür güçlendirmesi, daha sonra tüm cephelerinin yeniden tasarımı gerçekleştirildi.  
Cihangir, İstanbul'un tarihi dokusuna yakınlığı yani merkezi bir konuma sahip olmasının yanı sıra eskiye ait mahalle kültürü ve komşuluk ilişkilerinin de devam ettiği, sıcaklığını korumuş olan bir İstanbul semti. İstanbul Suites’in gerek dış cephesi, gerekse iç mekanları temelde modernist anlayışı koruyarak ve bulunduğu çevredeki Tophane-i Amire yapısı ve İtalyan Hastanesi gibi önemli yapıların karakteristik mimari özelliklerinden esinlenerek tasarlandı. İtalyan Hastanesi’nin uzun pencereleri, Tophane-i Amire’nin sert duruşu ile Autoban'ın genel yaklaşımı harmanlandı. Bina cephesinde ilk bakışta sert ve sağlam etki yaratan ancak verdiği duygu bakımından çok naif bir özellik taşıyan küfeki taşını kullandık. Bu taş belli bir dönemde İstanbul'da birçok binada kullanılmıştır. Semtin sokakla iç içe sıcak yapısını yansıtmak amacıyla yere kadar uzanan pencereler, ahşap panjurlar ve Fransız balkonları tasarladık. Dışarıdan sert ve geometrik olan duruşu bu pencereler ile daha sokakla içli dışlı, sokağın gündelik yaşamına ipuçları veren bir hale getirdik. Bahsettiğimiz bu anlayışı kapıdan içeri girince de sürdürdük. Lobi ve odalarda sadece otel odası gibi değil, bu bölgedeki yaşamı ve kültürü devam ettiren, hissettiren ve sosyalleşmeye müsait bir atmosfer yaratmaya çalıştık. 220 metrekarelik bir alana konumlanmış otelde, her oda aynı alanda hem yatma hem oturma hem de yemek yeme fonksiyonunu gerçekleştirebilecek şekilde bütünleşik bir mekan olarak tasarlandı. Aynı mekanı birbiriyle uyumlu şekilde paylaşan ve tüm bu fonksiyonları en iyi şekilde yerine getiren özel objeler yerleştirildi. Autoban koleksiyonundaki mobilyaların birçoğu kullanıldığı gibi bunlardan bazıları mekana uygun olarak uyarlandı. Temel konsept olarak konuklarına yeni ufuklar açabilecek, yaşam standardı yüksek, şık ve yaratıcı bir mekan kurgulandı. Bu alan hem klişe, hem de çok özel ve farklı öğeler ile zenginleştirilerek, içeriye giren kişileri başta biraz şaşırtacak ve sonra kendilerini iyi hissettirecek bir hale getirildi.
Autoban tüm işlerinde butik tarza daha yakın durmuştur. Yarattığı iç mekanların nihai müşterisi genellikle yaratıcı işlerde çalışan, çok sık seyahat eden, farklı yaşam tarzları ve kültürleri deneyimlemiş, gelişmiş zevk ve beğenilere sahip kişilerdir. Bu niteliklere sahip bireylere daha ileri tecrübeler yaşatmak ve onları şaşırtabilmek de tasarımımızın genel konseptinin bir parçası oldu. Bu bağlamda otelin butik olması, bizim anlayışımız ve hitap ettiğimiz kitle ile çok örtüştü. Binanın mimari yapısından gelen düz hatların yarattığı sertliği kırmak için hem lobide hem de odalarda lazer kesimle oluşturulmuş desenler sıkça kullanıldı. Ortama yeni bir vizyon katan bu öğeler adeta birer yeni katman oluşturdu. Mekana girildiğinde bilindik kurguyu farklılaştıran detaylar eklendi; örneğin odanın ortasındaki kolonun tamamen siyah seramik ile kaplanması gibi…
Dünya genelinde butik oteller şu günlerde oldukça revaçta. Aslında bunların hepsi standart bir otelin konforunu, daha yerel ve özel öğelerle zenginleştirerek başka yerlerde eşine rastlanmayacak bir duygu oluşturma amacına yönelik mekanlar. Türkiye'deki butik oteller bu trend çizgisinde ilerliyor. Biz İstanbul Suits’in, gelecekteki butik otel anlayışını yansıtan, gerek servis anlayışı ile gerek yarattığımız mekanın duruşuyla özel ve tek olmasını sağlamaya çalıştık. Dünyada genel olarak lüks anlayışı parasal değerin çokluğundan ziyade artık sanatsal ve yaratıcı değerin dikkate alınması ile konumlanıyor. Bu kavram aslında yaşamın her alanına yayılmış durumda. Bizim burada yaptığımız da yaratıcı yönü yüksek, lüksü sade tasarımı ile naif bir şekilde hissettiren bir mekan oldu.”

Osmanlı geometrisi ve hat sanatını inceleyerek bunları hem grafiksel hem akışkan olabilen, organik ve yüksek duyarlılığa sahip sanatlar olarak değerlendiren Ross Lovegrove, bu iki boyutlu uygulamaları tasarıma dönüştürmüş. Tasarımcının İstanbul'dan çok etkilenmesi yeni koleksiyonun isim kaynağı olmuş.

 

“Yarattığımız mekanların nihai müşterisi genellikle yaratıcı işlerde çalışan, çok sık seyahat eden, farklı yaşam tarzları ve kültürleri deneyimlemiş, gelişmiş zevk ve beğenilere sahip kişilerden oluşuyor. Bu bağlamda otelin butik olması, bizim anlayışımız ve hitap ettiğimiz kitle ile örtüştü.”

B+M-59 » Konu Başlıkları

© 2019 Tüm hakları saklıdır.
Matbaacılar Sitesi No:115 Bağcılar, İstanbul
iletişim
Boyut Pedia Kategoriler